Bánk megszűnt vasútállomás, mely 2007. Március 4.-éig szolgálta a Diósjenő - Romhány MÁV vonal személyforgalmát - ekkor maga a vasútvonal is megszüntetésre került.
Az állomás kapcsán egy idézet a vasutallomasok.hu-ról:
''Bánk vasútállomása egy elvarázsolt hely, nem csak a vasútbarátok számára. Az állomás mélyen a hegyek között, a Börzsöny és a Cserhát határán, Bánk falu déli csücskében foglal helyet. Az állomásról kisvasút indul Felsőpeténybe az agyagbányába, ahonnan a kitermelt agyagot itt Bánkon, mint átrakó állomáson tették nagyvasútra. A kisvasút 2002-ben még üzemelt. Az átrakó állomás másfél-két emelet magasságban a nagyvasúti állomás felett helyezkedik el, hogy a csilléket kiborítva a gravitáció segítse a nyersanyagot a nagyvasúti kocsikba. Három vágánya van és hosszú rámpa vezeti fel a pályát a magaslatra. A nyomtáv 600 mm, és a vasút még ma is ép. A bánki kisvasúti végállomáson több csillét és tehervagonokat találtunk. A képen a nagyvasúti állomás felvételi épülete látható, jobbszélén a mellékhelyiség pici épülete. A főépület utasforgalmi részei zárva vannak, a többi helyiséget lakják.
A nagyvasúti állomás háromvágányú, középső, második vágánya az átmenő. Tekintve, hogy a Diósjenő-Romhány vonalon egy darab szóló Bz ingázott oda-vissza, vonatok találkozására (keresztezősédére) itt már nem kellett számítani. Régen még tehervonatok indultak az átrakótól, mely a harmadik vágányon található. Így aztán szolgálat sem működött az állomáson. Két alak bejárati jelzője folyamatos szabad jelzést mutat.
A felsőpetényi bányához vezető keskeny nyomközű vaspálya szintén Rétság irányába indulva hagyja el az állomást, többszáz méteren keresztül a nagyvasúti vágány bal oldalán együtt halad a sínekkel, majd az útátjáró után (a bejárati jelzőnél) elkanyarodik. Az állomáson, valamint az állomás közelében még egy-egy vonali őrház volt található.''