Tömegközlekedési képek, AI által újraalkotva

#1517 - A jugoszláv 811.0 sorozatú motorvonat

2025. szeptember 21. - Ashes & Frost

Jugoszláv 811.0 sorozatú dízel-mechanikus motorvonat próbafutáson Magyarországon, Porva-Csesznek vasútállomásnál 1959.11.10-én (gyártó: GANZ-MÁVAG, 1959)

A bejegyzés trackback címe:

https://ikonikuskepek.blog.hu/api/trackback/id/tr7918954616

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pályamágus, a sínész · vasutrol-barkinek.blog.hu 2025.09.24. 18:46:13

Sokminden nem változott. A Cuha völgye ma is gyönyörű.

Pályamágus, a sínész · vasutrol-barkinek.blog.hu 2025.09.24. 22:00:45

@Ashes & Frost: A legismertebb része Vinye megállótól épp az említett Porva-Csesznek állomásig tartó rész. Egymásba gabalyodva megy a vasút, az erdei út, és a Cuha-patak. Porva-Csesznek után Zirc felé kicsit változnak a körülmények, de kissé vadregényesebb is. Nem lehet leírni, egyszerűen meg kell nézni. Az benne a jó, hogy jár a vonat, és elég sűrűn. Nemrég festették át zöldre a mezeket, lehet, hogy lesznek változások, de a vonal műemlékvédelem alatt áll, szóval mindenképp üzemeltetni kell.

Ashes & Frost 2025.09.24. 22:29:05

@Pályamágus, a sínész: A szép magyar tájak azok megvannak és meglesznek, viszont a szocialista ipar eme terméke már a múlté ?

Pályamágus, a sínész · vasutrol-barkinek.blog.hu 2025.09.25. 11:03:43

@Ashes & Frost: A kérdés jó, de a választ nem tudom. Először is valóban a szociban készült, de nagyon sanszos, hogy még békeidős leporolt tervek alapján. A másik, hogy nálam a vasútépítés "B" terv volt 14 évesen. A pályát megszerettem mint műszaki komplexitást, de a járművekhez annyi a kapcsolatom, hogy néha utazok a vezetőállásokon pályafelügyeleti célból. Az én koordináta-rendszeremben a kiláthatóság és a rugózás keménysége adja az alapvonalakat. Hogy mikor, hova, kinek gyártották, az már lényegtelen.

Ashes & Frost 2025.09.25. 12:12:16

@Pályamágus, a sínész: Igen, azt megértem hogy nálad a műszaki szempontok amik domináltak.
A motorvonat kinézete az gyanúsan mintha a '30-as évek formavilágára hajazna, valóban..
süti beállítások módosítása